Aktywność fizyczna i dobór ćwiczeń

0
25
fitness kraków my fitness place

Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na zachowanie dobrej kondycji, sprawności i radości z życia. Ćwiczenia fizyczne mogą wykonywać wszyscy niezależnie od wieku i stanu zdrowia, ważne jednak, aby były odpowiednio dobrane do możliwości osoby ćwiczącej.

Korzyści z aktywności fizycznej są doceniane zarówno przez lekarzy, jak i osoby dbające o zdrowie. Zmniejszenie zachorowalności na choroby cywilizacyjne, poprawa i zachowanie sprawności do późnych lat życia i możliwość wykonywania wielu czynności, do których niezbędna jest dobra kondycja fizyczna organizmu, to argumenty, które przemawiają do coraz szerszej grupy osób, które chcą inwestować w swoje zdrowie i komfort życia. Ćwiczenia fizyczne działają korzystnie na ciało, polepszają samopoczucie i poprawiają sprawność umysłową. Jednak, aby tak się stało, powinny być odpowiednio dobrane i wykonywane regularnie.

my fitness place silownia krakowĆwiczyć indywidualnie czy pod okiem profesjonalisty ?

Wraz z rozwojem naszej cywilizacji zwiększa się też świadomość życia i dbałości o własne ciało. Szczególnie w ostatnich latach obserwujemy wzrost zainteresowania poprawą wyglądu sylwetki, czy też poszukiwanie porad dotyczących zdrowego odżywiania. Pomocną dłoń wyciągają do nas kluby fitness, siłownie, trenerzy czy też coach.
Odpowiednio dostosowana dieta, która często jest przygotowywana również dla zainteresowanych osób to tylko połowa sukcesu do wymarzonej figury. Bardzo dobrze przygotowany trening na siłowni czy w klubie fitness to dla także często duże wyzwanie. Trener czy coach jest jednak w stanie tak dopasować nam rozkład ćwiczeń, żeby efekty naszej ciężkiej pracy podczas treningów jak najszybciej pokazywały zadowalające efekty. Dlatego też, wiele osób sięga po profesjonalną poradę, bo nic nie jest w stanie zapewnić nam takich wyników, jak indywidualnie przygotowany program.
Fakt, że wiąże się to z inwestycją finansową, ale pozwala osiągnąć najlepsze efekty i dać nam dużo satysfakcji z wyglądu naszego ciała.

fitness kraków my fitness placeIntensywność i dobór odpowiednich ćwiczeń

Aktywność fizyczna i jej intensywność zależy od rodzaju wykonywanych ćwiczeń oraz czasu, w jakim są wykonywane. Umiarkowany trening realizowany pięć razy w tygodniu przez 30 minut wystarczy na zachowanie dobrej sylwetki, sprawności i pogody ducha. Gimnastyka wykonywana tylko trzy razy w tygodniu powinna być, bardziej intensywna, a jej czas powinien wynosić ok. 20–30 minut. Trening i układy w nim zawarte należy dobrać do kondycji, stanu zdrowia i możliwości osoby ćwiczącej.

Trening aerobowy

Ćwiczenia aerobowe to jedna z najbardziej popularnych aktywności. Podczas ich wykonywania energia dla pracujących mięśni, dostarczana jest w wyniku przemiany tlenowej. Gimnastyka powinna być wykonywana przy umiarkowanej intensywności przez ok. 30 minut pięć razy w tygodniu. W przypadku większej intensywności podczas aktywności czas ten może ulec skróceniu do 20 minut, a trening może być wykonywany trzy razy w tygodniu. Ten rodzaj ćwiczeń mogą wykonywać niemal wszyscy, jedynym przeciwwskazaniem są obostrzenia medyczne.

fitness kraków my fitness placeĆwiczenia oporowe

Trening siłowy wykonywany jest zazwyczaj na różnego rodzaju przyrządach w siłowniach i klubach fitness. Ćwiczenia oporowe zwiększają masę mięśni oraz ich siłę, a także wytrzymałość kości. Zajęcia siłowe zwiększają metabolizm i uruchamiają duże grupy wybranych mięśni. Wykonywane dwa lub trzy razy w tygodniu w 8–10 powtórzeniach, w widoczny sposób poprawią sylwetkę i doprowadzą do wzrostu mięśni.

Ćwiczenia giętkości

Ćwiczenia rozciągające prowadzą do wzrostu długości mięśni, zwiększają zakres ruchu w stawach, poprawiają kondycję i sylwetkę. Ten rodzaj sportu może pomóc np. przy bólach pleców – gimnastyka koryguje wady postawy i wzmacnia wybrane partie mięśni. Rozciąganie może być wykonywane podczas tańca, jogi lub jako samodzielny zestaw ćwiczeń. Stretching (rozciąganie) to aktywność polecana osobom wykonującym pracę biurową, która zmusza do siedzenia w jednej pozycji przez 8 lub więcej godzin. Rozciąga zastałe mięśnie i pomogą się zrelaksować.

fitness kraków my fitness placeRodzaj sportu i spalanie kalorii

Zrzucenie zbędnych kilogramów i spalanie nadmiaru kalorii, uzależnione jest od wielu czynników. Wiek, waga ciała, poziom wytrenowania i intensywność wykonywanych ćwiczeń to tylko niektóre z nich. Aby, osiągnąć widoczne efekty należy, wybrać taki rodzaj aktywności fizycznej, który wymaga najwięcej wysiłku. Intensywna gra w piłkę, biegi, szybka jazda na rowerze lub intensywnie wykonywane ćwiczenia aerobowe, to rodzaj aktywności, który wymaga dużej energii i przyczynia się do szybszego spalania kalorii.

Wybierając aktywność dla siebie, wybierz taką, która sprawi Ci jak najwięcej przyjemności, i do której będziesz chciał wracać – tylko systematycznie wykonywany trening przyniesie zauważalne zmiany w relatywnie krótkim czasie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here