Mazowsze to region, który zachwyci każdego kto zechce poznać je bardziej, przyjrzeć się uważniej, podejść z ciekawością dziecka żądnego przygód. Zadziwia swoim niewymuszonym wdziękiem, naturalnością i różnorodnością.
Moda na Mazowsze to projekt, który ma wykorzystać potencjał tego niedocenionego w pełni miejsca. Z drugiej strony jest to innowacyjna forma promocji regionu, która ma zaciekawić mieszkańców, a także przyciągnąć turystów.
Głównym założeniem jest połączenie tradycji z nowoczesnością – zwrócenie uwagi na wpływy dawnej muzyki, tańca, wzornictwa, legend na nowoczesny design, kuchnię, sposób bycia i spędzania wolnego czasu.
Realizatorem projektu jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, a jego główną koordynatorką – dyrektor MROT Anna Somorowska, która tak wypowiada się na temat projektu i samego regionu: „Nowa odsłona oferty turystycznej Mazowsza odpowiada na zapotrzebowanie klientów. To już nie tylko pojedyncze obiekty czy miejsca, lecz także kompleksowe produkty łączące m.in. lokalne atrakcje, ciekawe wydarzenia i regionalną kuchnię. Wybierając pakiet usług mamy pewność, że ciekawie spędzimy czas”
Mazowsze staje się coraz bardziej przyjazne dla rodzin z dziećmi. Świadectwem tego jest nowa lalka-maskotka o wdzięcznej nazwie Polanka, która zaprasza na intrygującą wyprawę mazowieckimi ścieżkami oraz obiecuje wielką mazowiecką przygodę!
Premiera Mody na Mazowsze odbyła się 18 września 2014 roku na uroczystej gali z okazji Światowego Dnia Turystyki. Głównym elementem promocji był pokaz Światło i Dźwięk – Moda na Mazowsze, oraz prezentacja kolekcji regionalnych strojów. Ponadto posłuchać można było muzyki na żywo – gry na fortepianie – instrumencie Fryderyka Chopina oraz skosztować regionalnego chleba.